Menu Zamknij

Wycieczka do Warszawy z „Poznaj Polskę”

W dniach 18-19 maja 2023 roku uczniowie klas 1g oraz 2Ra uczestniczyli w dwudniowej wycieczce do Warszawy. Wycieczka została zorganizowana dzięki dofinansowaniu, które otrzymaliśmy w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”. Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od zabytkowego Cmentarza Wojskowego na Powązkach, gdzie dzięki naszemu panu przewodnikowi poznaliśmy historię nekropolii oraz mogliśmy odwiedzić groby znanych i zasłużonych Polaków.

Kolejnym punktem zwiedzania stolicy była wizyta w Łazienkach Królewskich czyli w zespole pałacowo-ogrodowym założonym w XVIII wieku przez Stanisława Augusta Poniatowskiego.

Stamtąd przejechaliśmy do Śródmieścia, zwiedziliśmy Bazylikę św. Krzyża, gdzie spoczywa serce Fryderyka Chopina, odwiedziliśmy pod Grób Nieznanego Żołnierza, przy którym byliśmy świadkami uroczystej zmiany warty.

Przewędrowaliśmy ulicami stolicy do Autentycznego fragmentu muru Getta Warszawskiego, a następnie do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie wjechaliśmy windą na taras widokowy, aby podziwiać panoramę Warszawy.

Pierwszy dzień zwiedzania zakończyliśmy na krótkiej wizycie w jednej z największych galerii handlowych, czyli Złotych Tarasach.

Drugi dzień zwiedzania zaczęliśmy od wizyty w Centrum Nauki Kopernik. Uczniowie mieli okazję zaspokoić swoją ciekawość oraz naturalną potrzebę poznawania świata, poprzez oglądanie różnego rodzaju eksponatów, udział w doświadczeniach oraz eksperymentach.

Po wizycie w Centrum przemieszczaliśmy się w kierunku Ogrodów Botanicznych Uniwersytetu Warszawskiego, po drodze mijaliśmy Pomnik Fryderyka Chopina przedstawiający odlaną w brązie postać kompozytora, Pałac Prezydencki, Hotele Bristol i Hotel Europejski.

Kolejnym punktem zwiedzania stolicy była wizyta na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy, Zamek Królewski, Pomnik Małego Powstańca, Kościół Rektorski pw. Świętego Ducha.

Stare Miasto było ostatnim punktem naszej wycieczki. Warszawę opuszczaliśmy w zadumie, pełni wrażeń i refleksji.